De klimaatvoetafdruk van je website: meten, weten en verbeteren

Rick Hoving

Head of E-Commerce

iO

Zaal en tijd later bekend

De klimaatvoetafdruk van je website: meten, weten en verbeteren

Elke klik en seconde laadtijd heeft impact op CO₂ én kosten. In deze sessie tonen Rick Hoving en Fabian te Raaij hoe je die impact meet, websites slimmer en groener maakt én de efficiëntie-score inzet als marketing- en PR-troef. Duurzaamheid loont: beter voor milieu, budget en merk.

• Ontdek de verborgen voetafdruk van je website: hoe elke klik en paginaweergave invloed heeft op energie en CO₂.

• Leer hoe een slimme, efficiënte website winst oplevert: voor de planeet én voor je portemonnee.

• Gebruik duurzaamheid als troefkaart: maak van je efficiëntie-score een sterk verhaal voor marketing en PR.

biografie

Rick Hoving

Rick Hoving is Head of E-Commerce bij iO, waar hij verantwoordelijk is voor de digitale transformatie en groei van merken in een snel veranderend commerce-landschap. Met een achtergrond als Head of E-Commerce bij het Japanse sportmerk ASICS heeft Rick uitgebreide ervaring opgedaan in het bouwen van internationale online merken en het ontwikkelen van geoptimaliseerde webshops die klanten wereldwijd weten te vinden en te binden.