Glow

Hoe Enexis attitudemodellen en personalisatie inzet om de energietransitie menselijker te maken

Stefan van den Boom

Digital Strategy Lead

Enexis

Hoe Enexis attitudemodellen en personalisatie inzet om de energietransitie menselijker te maken

Hoe maak je een complex maatschappelijk onderwerp, zoals de energietransitie, begrijpelijk en relevant? In deze sessie deelt Stefan hoe Enexis op basis van slimme attitudemodellen, weersomstandigheden en lokale situaties personalisatie inzet om de samenleving voor te bereiden op een moeilijke boodschap én in actie te krijgen. Personalisatie in de praktijk: ontdek hoe je barrières doorbreekt, bewustzijn vergroot en energiegedrag beïnvloedt.

Biografie

Stefan van den Boom

Stefan’s zoektocht naar impact kent geen grenzen. Van PR-manager in de autosport tot corporate communicatie bij Océ en Canon in Londen. Na een leerzaam avontuur in Australië, Nieuw-Zeeland en Japan over klimaatverandering, keert hij terug naar Nederland. Bij Enexis Netbeheer breidt Stefan zijn team uit van 4 naar 24 en ontwikkelt hij een meerjarenstrategie. Deze strategie vergroot begrip en acceptatie, en maakt klanten bewuster van hun energieverbruik. Hoe krijg je mensen écht mee in de energietransitie? Ontdek hoe Stefan de energietransitie menselijker en begrijpelijker maakt!